Duurzaamheid leent zich goed voor aansprekende manieren van communiceren en rapporteren. Het raakt immers het leven van alledag. Toch is veel communicatie vaak nog erg technisch van aard. Zo staan duurzaamheidsrapportages meestal vol van gerealiseerde emissiereducties en energiebesparingen. De vertaling naar de maatschappij wordt vaak niet gemaakt. Wat verandert er positief of negatief in de omgeving als een gevolg van uw activiteiten? Of in de productketen? De juiste boodschap uitdragen is essentieel, maar voor veel organisaties ook een uitdaging. Duurzaamheid is een containerbegrip dat verschillende associaties bij verschillende toehoorders oplevert. Het is dus belangrijk om de juiste snaar te raken bij de juiste doelgroep.

Wat kunnen wij daarom voor u doen?

  • Storytelling – het aantrekkelijker presenteren van uw duurzaamheidsinspanningen door de stap te maken van verslag naar verhaal; in uw geïntegreerde jaarverslag, duurzaamheidsverslag of nieuwsbrief. Door vooral ook naar impact te kijken en niet te stoppen bij inputs en outputs.
  • Ontwikkelen, inhoudelijk versterken en uitvoeren van aansprekende communicatiestrategieën rondom duurzaamheidsthema’s – op maat gemaakt voor verschillende doelgroepen.
  • Het voorbereiden en faciliteren van congressen en workshops.
  • (Inhoudelijke) redactie voeren van communicatiemiddelen als websites, nieuwsbrieven of social media.

Voorbeeldprojecten:

1. Laagdrempelig rapporteren over natuurlijk kapitaal
2. Four Platforms – One Objective; Europese samenwerking
3. Tien tips voor communicatie over duurzame mode
4. MVO in Egypte
5. De mobiele vis ‘van de boot tot op je bord’
6. Do’s and don’ts van duurzame mode in de winkel
7. Het plein van de toekomst