De mobiele vis ‘van de boot tot op je bord’

Een app over vis, de visserij en koken met vis. De Vissersbond ontwikkelde de app met de toepasselijke naam VIS! die je gratis kunt downloaden in de appstores. CREM onderzocht voor de Vissersbond hoe de app nog meer op de behoeften van de consument kan inspelen. En hoe stimuleer je de consument om de app te downloaden op smartphone of tablet?

De onderzoeksresultaten en nieuwe ideeën zijn samengebracht in een communicatie- en strategieplan.

Testpanel

Voor het opstellen van het communicatie- en strategieplan organiseerde CREM onder meer een apptestpanel. De deelnemers varieerden in leeftijd tussen 18 en 35 jaar. Ook zijn een aantal professionals uit de visketen en experts op het gebied van appgebruik geïnterviewd.

Gezond en culinair genieten

De communicatie en strategie van de app richt zich op de consument tussen de 25 en 35 jaar en focust zich op de speerpunten gezondheid en culinair genieten. Het veelal online promoten van de app vindt dan ook op beide interessegebieden plaats. Daarnaast is de beschikbare informatie samengebracht tot het verhaal over de vis ‘van boot tot bord’. Zo komt de gebruiker alles te weten over vis vanaf de visvangst tot aan de bereiding ervan. Hij kan culinaire recepten bekijken en er wordt uitgelegd hoe je vis fileert en welke vis per seizoen gevangen wordt. Door informatie over verschillende vissersboten weet men ook waar de vis gevangen wordt. De app voegt ook nog visverkooppunten toe die in de buurt van de gebruiker te vinden zijn.

Vertrouwen en transparantie

Achtergrondinformatie en transparantie over de herkomst van ons voedsel, schept meer vertrouwen bij de consument. Daarbij bieden de visverkooppunten in de buurt en diverse recepten de consument veel inspiratie en gemak.

Contactpersoon: Wijnand Broer